Om bokning och avbokning

På en del av våra pass och aktiviteter behöver du boka plats. Det gäller bl a Spin, Skivstång, Cirkelfys, Familjefys, HIT, Yoga och Flex. Det framgår på schemat vilka pass det gäller. Du kan boka plats via vår app eller hemsida om du är medlem, eller på telefonnummer 063-10 87 70 om du inte är medlem. Det går också bra att göra bokningar på plats i Arnljothallen under våra öppettider.

Boka via app i telefonen >>

Boka via hemsida
Logga in med din e-postadress som användarnamn och dina åtta (ååååmmdd) eller sex (ååmmdd) första siffror i ditt personnummer som lösen.

Reservplatser
På alla bokningsbara pass finns 20 reservplatser. Efter du loggat in dig kan du, om passet är fullbokat, boka upp dig som reserv. När någon har bokat av sig får du ett sms som säger att du har fått en plats på ditt önskade pass. Vill du inte ha platsen bokar du av dig enligt gällande bokningsregler.

Du kan få en ordinarie plats/reservplats fram till en timme innan passets början. Skulle det finnas drop in-platser, släpps dessa 45 minuter innan passet börjar och då kan de endast tas på plats. Du kan se vilken reservplats du har när du är inloggad på bokningen via hemsidan eller appen.

OBS! Viktigt att du har rätt mobilnummer i bokningssystemet. Detta kan du ändra på hemsidan när du är inloggad alternativt hos oss i receptionen på 063-10 87 70.

Hur långt i förväg kan jag boka?
Du kan tidigast boka plats 48 timmar i förväg. Ex: måndag kl 17.30 kan du tidigast boka onsdagens pass som börjar kl 17.30, måndag kl 18.30 kan du tidigast boka onsdagens pass som börjar kl 18.30.
 
Uthämtning av platsbiljett
Du hämtar ut din platsbiljett senast 10 min innan passet börjar. Medlem hämtar ut biljett vid pekskärm, ej medlem hämtar ut den i receptionen. Vi prickar inte av dig och skriver ut biljett om du inte är på plats.

Hämtar du inte ut din platsbiljett senast 10 min innan passet börjar försvinner din bokning. Är passet inte fullbokat har du möjlighet att boka en ny plats.

Avbokning
Får du förhinder att delta på ett pass avbokar du platsen så att den blir tillgänglig för andra. När det är mer än 45 min kvar avbokar du via app eller hemsida. När det är mindre än 45 min kvar ringer du till receptionen på 063-10 87 70 och avbokar. Det går inte att avboka genom att skicka mail till Friskis.

Varning
Glömmer du att boka av eller av någon annan anledning inte dyker upp på passet får du en varning. Får du tre varningar inom loppet av en månad blir du spärrad en månad från att kunna boka plats i förväg. Bokningsspärren försvinner efter 30 dagar.